Dintre d'aquest compendi de coneixements podem trobar un text que s'ha el·laborat per fer-nos més entenedora la tasca principal dels "llibres" digitals:
"Los Digital-Text (DT) son libros de texto digitales interactivos e innovadores creados por expertos docentes en cada materia, pensados para aprovechar al máximo las posibilidades de las nuevas tecnologías, facilitar la tarea de los profesores, favorecer la comprensión de las asignaturas a los alumnos así como su interés por las mismas y fomentar el uso de las nuevas tecnologías en el ámbito educativo."He destacat els aspectes que sembla preocupar més a les autoritats, els pares i els docents. Però estaria saber l'opinió d'aquells que han de fer ús d'aquests "llibres". Si heu fet un volt per tot el que ens ofereixen, es pot trobar una sèrie de temes que per sí mateixos, segons la meva humil opinió es poden ressoldre, d'una manera més fàcil, d'una manera més empírica. Potser aquesta obsessió de facilitar la tasca als professors i, a més a més, entatxonar les TIC, sigui com sigui, a les aules, ens fa perdre el món de vista. I jo em pregunto: Cal unes animacions "cutres" per explicar com es suma i com es resta? No es més fàcil anar un mes amb les nenes i els nens al mercat i que ells facin la compra? I qui diu el "mercat" pot dir un mercat fictici creat al pati. Per què cada vegada ens allunyem més de la realitat? I no vull que se mal interpreti, vull fer veure que si ens podem estalviar un procés digital per un més real crec jo que s'hauria de fer. O no? Un altra tema és la segona part dels "llibres" digitals: la compra d'un portàtil perquè els nens puguin treballar a les aules i a casa seva.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada