dijous, 11 de març del 2010

Parlant de les noves tecnologies

Aquest dies estem embolicats i jo li estic donant voltes de nou al tema de la realitat i la motivació. Em va rondant pel cap el proverbi xinés que vaig llegir en un article que havia escrit la Suzanne Furlan: “Tell me and I forget. Show me and I remember. Involve me and I understand”. Fer és el repte i connectar amb la realitat fent és un doble repte. I així estem.

Us ensenyo aquesta tira còmica que fa referència a l'ús que fan alguns de les noves tecnologies. Extreta de l'altra pàgina on participa la Lucía Álvarez, autora del bloc "Las TIC en Plàstica".

2 comentaris:

  1. Segueixo amb el repte. Vaig assistir un sessió formació continuada sobre els PDI a l'aula al principi d'any. Quan ens van dir, tot il·lusionat, que podriem, fins i tot, escanear pàgines de llibres de text per presentar mitjancant el PDI de formes "creatives" (baixant la cortina al fi de que tot hom estigueis "a la mateixa" pàgina). Per més inri va sogerir que els estudiants podrien apropar-se per subratllar i omplir buits em feia pensar que "PARA QUE". Com cap girar una oportunitat en un fracàs de més de el mateix.

    Faig servir el PDI per anar a museus, parlar amb altres (skype) trobar informació de forma immediat i contrastar en situ. Per a mi és una invitació a pensar fora del box.

    Bones noticies per altre banda. L'escola està pensant en la possibilitat de oferir un bat artístic... no pel raons que tingui jo, però tant es! Tàctica...

    ResponElimina
  2. Envejo la tecnologia i els mitjans que tens. Jo aquesta setmana, tot just he començat a treballar així que no he tingut gaire temps. Només he aterrat i m'he posat mans a l'obra. He començat a primària amb un cursos de 3r, 4t i 5è. Aquests últims molt més propers a secundària. Ja explicaré. Per cert, espero veure què va fent "Projectes en Xarxa". Gràcies

    ResponElimina